10/16/2017

Moje jesienne pstrykanie na Górze Św. Anny

   Tak dziś pięknie słonko świeciło - nie mogłam się doczekać popołudnia :) Żal byłoby nie skorzystać z takiej pięknej pogody - wybrałam się ponownie na Górę Św. Anny.


    Pomnik Czynu Powstańczego na Górze Św. Anny to jeden z najbardziej znanych pomników na Śląsku, a przy tym główne miejsce uroczystości poświęconych pamięci powstańców poległych w powstaniach śląskich. Znajduje się on naprzeciw Sanktuarium Św. Anny, ponad kamiennym amfiteatrem.



    Amfiteatr o tej porze był cały w cieniu - żeby zrobić jakieś "ludzkie" zdjęcia trzeba pojechać tam rano, albo zaczekać na inną porę roku ;)

    Droga do amfiteatru


    Miałam mało czasu - słońce o tej porze roku i akurat w tym miejscu szybko chowa się za wzniesienia. Pobiegłam na drugą stronę ulicy gdzie przy Sanktuarium św. Anny, na zboczach góry znajduje się 40 kaplic kalwaryjskich, które zostały wzniesione staraniem Jerzego Adama de Gaschin w latach 1700 - 1709. Załapałam się raptem na 3 z nich :)









   Słonko nie chciało czekać ;) Podjechałam jeszcze w pobliże pól.






    I już słońca nie było :) Oby takich dni, z przepiękną grą kolorów było jak najwięcej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2017 Wojaże Słowików