4/03/2018

Kościół Św. Anny w Czarnowąsach

Mam ten kościółek pod nosem, przejeżdżałam obok niego setki razy, ale jakoś nigdy nie miałam potrzeby aby zatrzymać się obok.



    Drewniany kościół odpustowy pod wezwaniem św. Anny w Czarnowąsach stoi na naturalnym wzniesieniu i został zbudowany w latach 1684-1688.

    Dopiero po pożarze w 2005r., który doszczętnie go zniszczył, zwróciłam na niego większą uwagę. Mówiło się o nim „czarny kościółek” bo rzeczywiście drewno, z którego go zbudowano przez długie lata ściemniało. Po pożarze nie było mowy o remoncie -  trzeba było go zbudować od nowa. Już po roku kościół wyglądał tak jak poprzednio….prawie ;) Nie jest już czarny.

   W wielkanocny, świąteczny wieczór wybrałam się z aparatem w okolice kościoła i mam nadzieję, że uda mi się odwiedzić to miejsce jeszcze nie raz i pokażę co budowla kryje w środku :))





2 komentarze:

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Informacji o kościółku podałam niewiele, ale dziękuję bardzo :)

      Usuń

Copyright © 2017 Wojaże Słowików