4/13/2024

Wielki Meczet Szejka Zayeda - Abu Dhabi - marzec 2024

Wizytą w Abu Dhabi rozpoczęłam swoją podróż na Sokotrę, ale specjalnie zostawiłam opis tego miejsca na koniec. Sokotra zwyciężyła ))

Specjalnie przylecieliśmy do Abu Dhabi dwa dni wcześniej przed lotem na Sokotrę. Chcieliśmy zobaczyć ten ogromny Meczet i chyba nikt z naszej grupy nie żałował tej wizyty.

Lot do Abu Dhabi z Krakowa, tanie linie lotnicze WizzAir. Nocleg zarezerwowaliśmy w tańszym hotelu Premier Inn Abu Dhabi Capital Centre. Hotel ok, był basen z cieplutką wodą, fajne restauracje w pobliżu. Do Meczetu nie było daleko, ale przy wysokiej temperaturze i przy braku chodników, ciężko byłoby nam tam dotrzeć. Hotel organizuje darmowe przejazdy busem do najważniejszych atrakcji Abu Dhabi. Rozkład jazdy jest wystawiony w recepcji. My właśnie z tej opcji skorzystaliśmy.

Meczet Szejka Zayeda jest ogromny i niestety ogromna ilość ludzi chce zobaczyć co kryje w środku. Jeszcze w Polsce zarejestrowaliśmy się na oficjalnej stronie Meczetu https://visit.szgmc.gov.ae/en?landmark=abudhabi i zarezerwowaliśmy wejście na konkretną godzinę. Na telefon został wysłany kod dostępu, który podczas zwiedzania był kilkakrotnie wymagany. Wejście do Meczetu jest całkowicie darmowe.

Oczywiście w krajach muzułmańskich obowiązuje dress code, ale po mieście chodziłyśmy ubrane swobodnie. Do Meczetu jednak osoba nieodpowiednio ubrana po prostu nie zostanie wpuszczona.  Koleżanka miała sukienkę odpowiedniej długości /czyli do kostek/, długie rękawy, ale została zatrzymana gdyż pani kontrolująca poznała, że to abaya męska! W pasażu prowadzącym do Meczetu jest mnóstwo sklepów, w których można kupić odpowiedni strój. Kiedyś była tam wypożyczalnia strojów, ale w tej chwili chyba nie ma. Nie jestem tego pewna, nie mieliśmy odpowiedniej ilości czasu żeby to sprawdzić. Jak się ubrać do meczetu pokazuje ta strona: https://www.szgmc.gov.ae/en/mosque-manner Nie można wnosić tu jedzenia i napojów.

Zwiedzanie Meczetu odbywa się po wyznaczonej trasie, wszędzie jest pełno ludzi, jest gorąco... i WARTO! :) Na tym zdjęciu widać, że zwiedzanie raczej nie jest kameralne.

Meczet zachwyca swoim przepychem i pięknem. Biały marmur, kopuły, kwiatowe motywy, kolumny, żyrandole wysadzane kryształami Svarovskiego i złotem - to wszystko robi wrażenie. Do tego ręcznie tkane dywany. Koniec już opisów, czas na zdjęcia. Przyznam, że odczułam tu bardzo brak obiektywu szerokokątnego - ciężko objąć widok aparatem.

Tak to wyglądało :) Zwiedzanie Meczetu trwa ok. 2 godzin. Wieczorem wybraliśmy się jeszcze raz w te okolice, ale tym razem chcieliśmy zrobić zdjęcia Meczetu z innego miejsca.

Jeśli ktoś z Was będzie w Abu Dhabi to mam nadzieję, że Wielkiego Meczetu Szejka Zayeda nie ominiecie :))